Een nieuw logo of toch restylen?

Gepubliceerd op 04-15-2019

Een nieuw logo lijkt vaak een logische stap op het moment dat er veranderingen gaande zijn in je bedrijf, maar soms is dit helemaal niet de beste keuze. Het originele logo is destijds gecreëerd omdat het past bij het bedrijf en vaak is het inmiddels een punt van herkenning voor (vaste) klanten. Op het moment dat een logo in grote lijnen nog steeds past bij de huidige onderneming, kun je er ook voor kiezen om het logo te restylen. 

Waarom zou ik mijn logo laten restylen?

Met een restyling van je logo behoud je de bekendheid van het originele logo, maar geef je het als het ware een upgrade. Je logo oogt frisser en past nog beter bij de onderneming. Bij de start van het bedrijf (of bij een eerdere rebranding) is het logo dusdanig opgemaakt om het exact te laten passen bij het bedrijf. Wanneer het logo is ontworpen door mij, is er rekening gehouden met de duurzaamheid van het logo, maar zelfs dan is het mogelijk dat het bedrijf het logo is ontgroeid en dat er een opfrissing nodig is. Ook budget-technisch is het laten restylen van het logo een gunstige optie; op deze manier kun je een modern ogend logo creëren waardoor het bedrijf laat zien dat het ook met de tijd mee gaat, zich durft te laten zien en keuzes durft te maken. 

Wanneer kies ik toch voor een nieuw logo?

Is je bedrijf echt toe aan een frisse nieuwe start, dan kies je voor een nieuw logo. Bijvoorbeeld wanneer het oude logo helemaal niet meer aansluit bij de huidige onderneming of de producten die geleverd worden. Wellicht heeft je bedrijf momenteel een slecht imago en wil je met een schone lei beginnen. Een naamswijziging of simpelweg niet tevreden zijn met je huidige logo zijn ook duidelijke redenen om te kiezen voor een geheel nieuw logo. 

 

Aanpassing Beveiligingsbedrijf Isis

Beveiligingsbedrijf Isis bestaat 12 jaar en de naam is gebaseerd op de Egyptische godin Isis. Toen de terreurgroep Isis in het nieuws kwam kreeg de naam opeens een negatieve lading. De zwarte kleur die het bedrijf gebruikte in de uitingen werd ook gebruikt door de terreurgroep in hun vlag en was dus niet meer gewenst. Ook de afbeelding van de godin was praktisch niet handig door de gedetailleerdheid. Ik heb het logo aangepast en de godin in een vereenvoudigde vorm gehandhaafd zodat het praktischer werd. De paarse kleur die het bedrijf al gebruikte is gebleven, maar het zwart is vervangen door wit en grijs. De “veren” uit de vleugels van de godin zijn als grafisch element teruggekomen op de auto. 

Restyling Icara

Icara is al sinds 2014 een trouwe klant en eind 2018 hebben we de huisstijl een restyle gegeven. Het oude logo was in basis goed, maar was toe aan een opfrisbeurt (mede door de verhuizing). De vorm is in basis gelijk gebleven, maar de lijnen heb ik dunner gemaakt en de kleur en lettertype heb ik gewijzigd waardoor er toch een heel nieuw logo is ontstaan met behoud van de herkenbaarheid.

Nog enkele voorbeelden van een restyle:

Samen kom je verder

Alleen ga je sneller, samen kom je verder. Om deze reden werkt Studio T77 samen met verschillende experts in hun eigen vakgebied. Van tekstschrijvers tot fotograaf. Ook de samenwerking met jou als klant is belangrijk; met heldere afspraken en duidelijke communicatie krijg jij het ontwerp wat je altijd al wilde.

Je mag altijd bellen op 024 750 83 36
Of maak direct een afspraak en dan drinken we een kop koffie.